torstai 9. helmikuuta 2012

Varoitus


Betula nana, osa 19

”Väänänen, vaikka yleensä sinä toppuuttelet minua, niin nyt tilanne on päinvastainen. Minusta hänellä on täysi oikeus tietää miksi hänet on kutsuttu tänne”, Kristorosa sanoi adjutantilleen.

”Kuten tahdot, rouva”, Väänänen myöntyi.

”Miksi siis olen täällä?” Mihail kysyi.

”Olet täällä, koska minä uskon, että olet vaarassa. Taistelusi demonin kanssa on herättänyt tarpeetonta huomiota”, Kristorosa vastasi.

”Kenen huomiota?”

”Väärien ihmisten.”

”Ketä nämä väärät ihmiset ovat?”

Kristorosa huokaisi syvään ja kuuluvasti, samalla heiluttaen raskasta häntäänsä varsin leikkisästi.

”Te ihmiset olette kyllä mielenkiintoisia siitä, että haluatte aina tietää kaiken mikä ei ole teille hyväksi tai terveellistä. Tiedät varmasti Purppuraneuvoston?”

”Se vanhojen höynähtäneiden ukkojen niin sanottu salaseura, joka hallitsee Tiberiuksen kaupunkia? Jollakin luennolla on luultavasti puhuttu heistä. Ainakin minulla on sellainen hämärä aavistus.”

”Juuri se Purppuraneuvosto. He lähettivät jopa virallisen edustajan tapaamaan sinua, kun olit vielä tajuttomana.”

”En ole tavannut mitään edustajaa.”

”En antanut tälle lupaa astua yliopiston maille.”

”Hyvä niin. En olisi halunnutkaan tavata mitään edustajaa. En ainakaan Purppuraneuvoston. En pidä heidän toimintatavoistaan.”

”En minä liioin. Varsinkin, kun he yrittävät rekrytoida tajuttomia oppilaita riveihinsä.”

Keskustelu asettui suvantoon ja seisova hiljaisuus valtasi salin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti