torstai 1. lokakuuta 2015

Kuolleiden kenraali III



Betula nana, osa 199

Edkar Netronova laskeutui pöydältä maahan ja tutki jäseniään. Hänen liikkeensä olivat hitaita, mutta selkeästi hallittuja. Edkar asetti kätensä rintakehänsä päälle.

”Muistan, että peitsi lävisti minut ja kaikki pimeni. Sitten näin valon ja nyt olen tässä”, Edkar sanoi.

”Sinut herätettiin takaisin eloon”, Mihail sanoi.

”Ei sellainen ole mahdollista”, Edkar sanoi.

”Ei ehkä silloin, kun sinä elit, mutta nyt se on mahdollista”, Nils sanoi.

”Mitä oikein puhutte?” Edkar kysyi.

”Minä olen Mihail Netronova. Olen sinun veljesi Sanrosin nuorimman pojan pojanpojanpojanpojanpoika. Nyt on vuosi 6268 ja minä manasin sinut juuri kuolleista”, Mihail vastasi.

”Mitä Sanrosille tapahtui?” Edkar kysyi.

”Hänet teloitettiin 130 vuotta sitten, kun sota loppui. Samoin koko muu sukumme Sanrosin nuorinta poikaa Eduardia lukuun ottamatta”, Mihail vastasi.

”Minä tiesin, ettei antautuminen ollut vaihtoehto. Siksi minä taistelin loppuun saakka”, Edkar sanoi.

”Nyt sinulla on uusi mahdollisuus taistella”, Mihail sanoi.

Edkar nyökkäsi.

”Taistelu on asia, josta jo eläessäni nautin eniten”, Edkar sanoi.

”Se on hyvä. Tämä taistelu ei nimittäin tule loppumaan kovinkaan pian”, Mihail sanoi.

”Mitä vihollista vastaan taistelemme?” Edkar kysyi.

”Sitä samaa vihollista vastaan, jota vastaan taistelit jo eläessäsi”, Mihail vastasi.

”Hyvä. Viimeksi minulta jäi homma kesken. On hyvä päästä maksamaan kalavelat pois”, Edkar sanoi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti