torstai 7. tammikuuta 2016

Taistelu merellä III



Betula nana, osa 212

Ensin heidän kimppuunsa kävivät sotilaat. Heistä ei ollut paljoakaan vastusta Mihailin jääjättiläisille, Mihailin jäämiekalle tai Emilyn puunkiroukselle. Sotilaiden ensimmäinen aalto jäi heidän viimeiseksi, kun velhokaksikko käski sotilaiden palata laivaan.

”Palatkaa laivaan. Pääsemme kohta jatkamaan matkaa”, ensimmäinen velhoista sanoi.

”Pääsette jatkamaan matkaa vedenväen luokse”, Mihail sanoi.

”Noin nuoreksi loitsijaksi olet varsin suurisuinen”, toinen velhoista sanoi.

”Se on tervettä itsevarmuutta. Jää voittaa aina tulen”, Mihail sanoi.

Velhot naurahtivat.

”Meistä kumpikaan ei ole erikoistunut tulitaikuuteen”, ensimmäinen velhoista sanoi.

”Kuka sitten taikoi äsken tulitaikoja?” Mihail kysyi.

”Meidän nuorempi velhokaksikko. He odottavat laivassa noita teidän kahta ystävää, jotka yrittävät kiertää meidän ympäri suoraan laivalle”, toinen velhoista sanoi.

Toinen velho osoitti puhuessaan Sarnelia ja Narshaa, jotka eivät olleet liittyneet heidän seuraa, vaan menivät suoraan kohti laivaa.

”Demoni ja karshaani, he sopisivat varsin mainiosti näytteille Burgtunin keisarilliseen taikamuseoon”, ensimmäinen velho sanoi.

”Luuletteko saavanne kumpaakaan elävänä mukaanne?” Mihail kysyi.

”Emme tarvitse heitä elävänä mukaamme”, toinen velho vastasi.

Mihail loitsi molempia keisarikunnan velhoja kohti jäävaarnat, jotka nämä torjuivat helposti.

”Älähän menetä malttiasi. Älä ainakaan vielä. Olemme kuitenkin vasta lämmittelemässä”, ensimmäinen velho sanoi.

”Vai joko sinulla alkaa puhti loppua?” Toinen velho kysyi.

”Luulen, että teiltä loppuu puhti ennen minua. Keitä ikinä olettekaan”, Mihail sanoi.

Ensimmäinen keisarikunnan velhoista hymähti

”Aivan. Olemmepa me töykeitä, kun emme edes kerro nimiämme ennen kuin annamme kapinajohtajalle selkäsaunan. Minun nimeni on Baenos Ylämaa. Olen erikoistunut sähkötaikuuteen”, ensimmäinen velhoista sanoi.

”Toisin kuin toverini, en usko siihen, että olisin velvoitettu kertomaan teille nimeäni tai taikuudenalaani. Seuraan kuitenkin tämän kerran hänen esimerkkiään. Minun nimeni on Qael Viadros ja minä olen erikoistunut taikajuomiin ja myrkkyihin” toinen velhoista sanoi.

”Miltä kuulostaa?” Baenos Ylämaa kysyi.

”Kuulostaa siltä, että meillä tulee olemaan hauskaa”, Mihail sanoi.

”Olisi myös töykeää teiltä olla esittäytymättä”, Qael Viadros sanoi.

”Minä olen Mihail Netronova ja minä olen erikoistunut jäähän ja ilmaan liittyvään taikuuteen. Molemmat asiat varmaan jo tiesittekin”, Mihail sanoi.

”Ja minä olen Emily Kajastus ja olen myös erikoistunut jäähän ja ilmaan”, Emily sanoi.

”Odotin jotakin enemmän mieheltä, joka tuhosi kokonaisen armeijan. Kaverit tulevat pettymään tähän tarinaan niin pahasti, kun kerron sen seuraavalla kerralla tavernassa”, Qael Viadros sanoi.

”Käydäänpäs sitten asiaan, että me pääsemme jatkamaan matkaa”, Baenos ylämaa sanoi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti