maanantai 11. joulukuuta 2017

Ajatuksia tubettamisesta



Olen välillä pohtinut videoiden tekemistä YouTubee tai tubettamista (joka on mielestäni aika kauhea sana). Olen pohtinut asiaa vakavasti oikeastaan vasta tämän vuoden aikana. Se, miksi haluaisin tehdä videoita YouTubeen, johtuu lähinnä siitä, että olen alkanut katsoa melko paljon videoita YouTubesta. Erityisesti olen innostunut videoesseistä, joista kirjoitin elokuussa tekstin Loistavat videoesseet.

Vaikka olen pohtinut asiaa, en ole vielä rohkaistunut tekemään videoita. Syy tähän on se, että en oikein tiedä, mistä tekisin videoita. Jotenkin en ole yhtään innostunut sellaisesta tubettamisesta, jossa vain kerrotaan jokapäiväisestä elämästä. Sen sijaan minua kiinnostaa hieman enemmän asiasisältöiset videot sekä tietysti jo mainitut videoesseet. En kuitenkaan oikein tiedä, millaisia videoita itse haluaisin tehdä.

Ajatuksissani videot liittyisivät jollain tavalla muihin tekemisiini, erityisesti kirjoittamiseen ja Magnartukseen. Näen niistä, ainakin tällä hetkellä, irtoavan sisällön olevan määrältään melko rajallista. Toki on mahdollista, että keksin uusia videoaiheita, kunhan vain teen muutaman videon. Niin on aiemmin käynyt sekä kirjoittamisessa että graafisessa muotoilussa. En kuitenkaan haluaisi laskea sen varaan, koska videoiden tekemiseen oletan menevän enemmän aikaa ja muutenkin panostusta kuin vaikka tällaisen bloggauksen kirjoittamiseen.

Ajankäyttö on myös asia, jota olen pohtinut paljon. Videoiden tekeminen YouTubeen veisi varmasti paljon aikaa, varsinkin jos haluaa saada aikaan hyvää jälkeä, ja tällä hetkellä minusta tuntuu jatkuvasti siltä, ettei aikaa ole riittävästi. Mutta ehkä joskus aikaa on enemmän ja ehdin tällaistakin kokeilemaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti