torstai 15. joulukuuta 2022

Ruhtinaan armeijat V

 Betula nana, osa 327

Emily tutki Mihailin katsetta.

”Tarkoitatko sitä lohimäärmettä, jota Nils jo yritti kuolleestamanata?” Emily kysyi.

”Tarkoitan”, Mihail sanoi.

Emily kääntyi ja käveli sivupöydän luokse hakemaan itselleen juotavaa. Hän käveli takaisin lasi kädessään ja pohtien.

”Se on vaarallista, Mihail. Nils melkein kuoli”, Emily sanoi.

”Minä tiedän. Näin kaiken ja kävin katsomassa heti tapahtuneen jälkeen”, Mihail sanoi.

”Mutta olet sitä mieltä, että se on silti paras vaihtoehto”, Emily sanoi.

”En sanonut olevani sitä mieltä”, Mihail sanoi.

Emily hymyili.

”Minä arvasin sinun olevan sitä mieltä”, Emily sanoi.

”Aivan, tietysti”, Mihail sanoi.

”Oletko sitä mieltä?” Emily kysyi.

Mihail huokaisi ja käveli ikkunalle. Hän halusi olla yksi kaupunkilaisista vailla murheita, jotka liittyivät hallitsemiseen.

”Sarnel on sitä mieltä, että se on huono idea. Se on yksi syy siihen, että hän halusi minun puhuvan sinun kanssasi. Luulen hänen ajattelevan, että sinä puhut minulle järkeä ja luovun koko ajatuksesta”, Mihail sanoi.

”Eli olet sitä mieltä, että se on paras vaihtoehto?” Emily kysyi.

Mihail kääntyi kohti Emilyä.

”Kyllä, olen sitä mieltä, että se on paras vaihtoehto. Se ei varmastikaan ole hyvä vaihtoehto, mutta muut vaihtoehdot ovat vielä huonompia”, Mihail vastasi.

Emily käveli Mihailin luokse ja otti tätä kädestä.

”Olen Sarnelin kanssa samaa mieltä siinä, että muumioidun lohikäärmeen kuolleestamanaamisen yrittäminen uudelleen on huono idea. Ymmärrät sen varmasti itsekin miksi minä olen sitä mieltä”, Emily sanoi.

Mihail käänsi katseensa pois Emilystä ja nielaisi pettymystään.

”Mutta jos päätät sen tehdä joka tapauksessa ja se on harkinnan jälkeen mielestäsi paras vaihtoehto, niin seison takanasi. Tulen aina seisomaan rinnallasi, mitä ikinä teetkään”, Emily sanoi.

Mihail käänsi ensin hieman yllättyneen katseensa takaisin Emilyyn ja sitten halasi tätä.

”Kiitos”, Mihail sanoi.

Mihail itki pois hallitsemisen paineita ja stressiään ja Emily piteli häntä. He puristivat toisiaan syvempään halaukseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti