torstai 3. elokuuta 2023

Ruhtinas lentää taisteluun IV

Betula nana, osa 358

Sarnel herätti Mihailin tuomalla tämän telttaan aamupalaa. Ruhtinaan teltta oli pystytetty yhden netronovalalaisten haltuun ottaman rakennuksen katolle. Se oli arvioitu turvallisimmaksi paikaksi Reuelissa. Sen vieressä oli myös tilaa lohikäärmeelle. Mihail ei ollut varma tarvitsiko se lepoa, mutta oli komentanut sen silti lepäämään.

”Kun olet herännyt ja syönyt aamupalasi, niin haluaisin kuulla siitä tehtävästä, jonka olet keksinyt ilokseni”, Sarnel sanoi

Mihail naurahti.

”Ei se ole mitään vaikeaa”, Mihail sanoi.

”Mieluummin vaikeaa kuin liian helppoa”, Sarnel sanoi.

”Toivon, että et kuitenkaan tylsisty liikaa uudessa tehtävässäsi”, Mihail sanoi.

”Kun kerrot, mikä se on, niin voin kertoa sinulle, kuinka paljon tylsistyn sitä suorittaessani”, Sarnel sanoi.

Mihail vakavoitui.

”Haluan, että palaat takaisin Netronovalaan”, Mihail sanoi.

Sarnel epäröi hetken.

”Tarkoitatko uuteen Netronovalaan vai siihen vanhaan, joka on kotiseutuasi?” Sarnel kysyi.

”Uuteen. Vanhaan minulla ei ole mitään asiaa tai tarvetta enää”, Mihail vastasi.

”Mitä teen siellä?” Sarnel kysyi.

”Sinun täytyy suojella Emilyä ja auttaa häntä kaikessa, mitä hän tarvitsee”, Mihail vastasi.

”Paras tehtävä, mitä keksit minulle, on lähettää minut puolisosi lapsenvahdiksi?” Sarnel kysyi.

”Se on tärkein tehtävä, minkä sinulle keksin. Tärkein tehtävä, minkä keksin kenellekään”, Mihail vastasi.

Sarnel huokaisi.

”En aio valehdella sinulle, eikä minulla ole siihen oikeastaan mitään syytäkään, mutta tuo kuulostaa minulle erittäin tylsistyttävältä tehtävältä”, Sarnel sanoi.

”Tiedän, ettei se ole sinulle kiinnostavin mahdollinen tehtävä, mutta minulle on tärkeää tietää, että Emily on turvassa”, Mihail sanoi.

”Ja uskot minun pystyvät takaamaan sen?” Sarnel kysyi.

Mihail katsoi demoniaan silmiin.

”Luotan sinuun”, Mihail vastasi.

Sarnel naurahti.

”Luotat minun liikaa”, Sarnel sanoi.

”Niin voi olla”, Mihail sanoi.

Hetkeen kumpikaan ei sanonut mitään ja ainoana äänenä oli Mihailin syöminen ja ulkoa kuuluvat äänet.

”Teetkö tämän tehtävän?” Mihail kysyi.

Sarnel huokaisi.

”Teen, jos haluat minun tekevän”, Sarnel vastasi.

”Haluan”, Mihail sanoi.

”Sitten teen”, Sarnel sanoi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti