tiistai 6. elokuuta 2013

Kaksi vuotta blogia



Tänään tulee kaksi vuotta siitä, kun perustin tämän blogin. Kahteen vuoteen on mahtunut hieman reilu 200 tekstiä. 200. julkaisin noin kuukausi sitten. Nämä kaksi vuotta ovat kuluneet yllättävän nopeasti, mikä saattaa johtua siitä, että en ole pysynyt paikoillani.

Kun aloitin blogin kirjoittamisen, olin armeijan palveluksessa Helsingin Santahaminassa. Sieltä kotiuduin tammikuussa, jolloin suuntasin talviseen Kuopioon, missä opiskelin viime vuoden. Tämän vuoden alusta olen asunut ja opiskellut sitten Jyväskylässä ja tällä hetkellä ainakin tuntuu siltä, että tuo paikka pysyy myös jatkossa.

Seuraava vuosi tai kaksi voi siis olla seesteisempää aikaa kuin kaksi edellistä vuotta. Toivon mukaan ei ainakaan yhtä montaa muuttua osu kahden vuoden ajanjaksolle. Olen nimittäin muuttanut tavarani blogin olemassaolon aikana seitsemän kertaa. Tämän muuttotiheyden olen kokenut liian suureksi.

Historia on kuitenkin takana ja edessä odottaa tulevaisuus. Ajattelenkin, että tämä blogin kaksivuotinen taival on vain alkusoittoa sille, mitä on tulossa. Ensinnäkin minulla on paljon hyviä tarinoita, jotka haluan kirjoittaa (muutaman olen osittain kirjoittanut) ja toiseksi en katso, että minulla olisi mitään syytä luopua blogista. En alun perinkään ole asettanut tälle blogilleni sen suurempaa tehtävää kuin toimia koekenttänä kirjoittamiselleni. Tuo tehtävä ei ole blogilta minnekään kadonnut.

Blogin historiasta vielä sen verran, että selatessani julkaistuja tekstejä huomasin, että olen viimeksi julkaissut novellin marraskuussa 2012. Tuo novelli on Sara, joka on yksi niistä novelleista, mistä itse pidän eniten. Se putosi vain juuri ja juuri viiden itselleni mieluisimman tekstin joukosta. Aika tuon novellin julkaisusta lienee kuitenkin pisin koskaan, joten ajattelin, että kirjoitan ja julkaisen kahden vuoden taipaleen kunniaksi uuden novellin. Tuo novelli on luvassa huomenna.

Näillä ajatuksilla kohti tulevaisuutta ja katsomaan, miltä seuraavat kaksi vuotta näyttävät.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti