torstai 30. marraskuuta 2017

Ruhtinaan linna IV



Betula nana, osa 305

”Kerro sitten ohjeistuksesi ja neuvosi ja lähde”, Mihail sanoi.

”Mutta eihän meillä ole mitään kiire tässä. Viime näkemämme jälkeen on tapahtunut niin paljon”, mustaan kaapuun pukeutunut mies sanoi.

”En kaipaa kuulumisiasi”, Mihail sanoi.

”Ehkä sinä luulet niin, mutta minä luulen, että sinä voisit hyötyä paljonkin minun kuulumisistani”, mustaan kaapuun pukeutunut mies sanoi.

Mihail tiesi, että mustaan kaapuun pukeutuneella miehellä oli varmasti paljon laajempi tietämys maailman tapahtumista kuin hänellä itsellään. Samalla hän tiesi, että mustaan kaapuun pukeutuneen miehen tarkoitus oli ohjata hänet omien tarkoitusperiensä suuntaan.

”Vaikka kertoisitkin maailman tapahtumista minulle rehellisesti, niin jätät kuitenkin jotakin kertomatta”, Mihail sanoi.

”Miksi tekisin niin?” Mustaan kaapuun pukeutunut mies kysyi.

”Ohjaillaksesi minua”, Mihail vastasi.

Mustaan kaapuun pukeutunut mies naurahti.

”Ei minun tarvitse ohjailla sinua mihinkään suuntaan. Tiedän, mitä tulet tekemään joka tapauksessa, ohjasin minä sinua tai en”, mustaan kaapuun pukeutunut mies sanoi.

”Minä en ole sinun pelinappulasi”, Mihail sanoi.

Mustaan kaapuun pukeutunut mies nauroi.

”Siinä sinä olet väärässä. Koko maailma on minun pelinappulani”, mustaan kaapuun pukeutunut mies sanoi.

Mihail ei tiennyt mitä olisi seuraavaksi sanoa. Hän ei ymmärtänyt mitä mustaan kaapuun pukeutunut mies halusi. Aiemmin hän oli ajatellut, että tämä halusi valloittaa maailman, mutta hän oli alkanut epäillä tätä teoriaansa.

”Mitä sinä haluat?” Mihail kysyi.

Mustaan kaapuun pukeutunut mies näytti yllättyneeltä.

”Jopas. Mihail Netronova yllättää kysymällä jotakin olennaista. Olen todella positiivisesti yllättynyt. Ehkä sinun kanssasi on vielä jotakin toivoa pidemmällekin”, mustaan kaapuun pukeutunut mies sanoi.

”Et vastannut kysymykseeni”, Mihail sanoi.

Mustaan kaapuun pukeutunut mies huokaisi.

”Niin hätäistä, niin hätäistä. Aina te ihmiset olette niin hätäisiä. En tehnytkään, en vastannut kysymykseesi. Kuinkahan tämän muotoilisin”, mustaan kaapuun pukeutunut mies sanoi.

Mustaan kaapuun pukeutunut mies jäi etsimään sopivia sanoja.

”Sanotaanko nyt vaikka näin, että minä haluan aiheuttaa mahdollisimman paljon kaaosta”, mustaan kaapuun pukeutunut mies sanoi.

”Haluat aiheuttaa kaaosta?” Mihail kysyi.

”Niin. Se on minun tehtäväni tässä maailmassa. Se on kaikki, mitä minä teen. Mistään muusta minä en välitä kuin siitä, että tässä maailmassa on mahdollisimman paljon kaaosta”, mustaan kaapuun pukeutunut mies vastasi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti